dinsdag, december 06, 2005

 

Google Analyses

Eerder vandaag zag ik op CNBC een gast die zich afvroeg welke slechte analisten Google bij 85 te duur vonden en nu roepen dat de koers naar 500 kan.
Laat ik nu net zo'n figuur zijn.... Ik vond Google indertijd te duur en JA, het lijkt er nu toch wel sterk op dat beleggers de koers naar de 500 dollar brengen. Nu kan ik als marktanalist wel iets anders gaan roepen, maar het is mij duidelijk geworden dat de gekte op dit moment geen grenzen kent. Dan zal ik wel gek zijn, maar ik ben het er niet mee eens dat Google zo veel waard wordt, maar ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat beleggers het er voor over gaan hebben.
Het is echt onmogelijk om zo'n gekte vooraf te voorspellen. Achteraf is het makkelijk en als iemand dan roept dat het zo makkelijk was, dan vraag ik slechts: "hoeveel aandelen Google heb je dan?". Slechts zelden tref ik iemand met aandelen Google vanaf onder de $100 en ALS er dan al aandelen zijn, dan zijn het er 50 of 100.
Als je het dan zo goed had, waarom dan niet toen een hypotheek genomen om er 25.000 te kopen?
Als je dan $300 per aandeel winst maakt, dan heb je tenminste wat. Makkelijk h?, achteraf beleggen...


Tom Lassing

www.beursbox.nl

www.beursblogger.nl




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?