dinsdag, januari 02, 2007

 

Het goedkoopste beursgenoteerde aandeel in de VS

Het blijft altijd discutabel was 'goedkoop' precies is, maar een Koers/Winst verhouding van onder de 5 is al een mooi gegeven. Doe daar ook een PEG ratio bij van onder de 0,5 en het wordt nog mooier. Als u daarbij ook nog eens een beurskoers van rond de intrinsieke waarde kunt krijgen, dan is het helemaal feest.
Alles krijgen is vaak niet mogelijk. Immers, de K/W is een heel bekend gegeven, daar zal niet snel een belegger over heen kijken. Bedrijven met een structurele K/W van onder de 5 zijn dan ook zeldzaam.
Mijn collega Jack Hoogland heeft daarom een zelf ontwikkelde "BEB-ratio" opgesteld waarmee hij aandelen kan vinden die misschien niet de laagste K/W hebben, maar wel andere zaken waaruit blijkt dat ze spotgoedkoop zijn. Hij komt iedere maand tot verbluffende ontdekkingen.
Na enkele jaren van beursstijging, met overal computers en analyse programma's blijkt het nog altijd mogelijk te zijn om iedere maand enkele aandelen te vinden die niet anders dan SPOTGOEDKOOP te noemen te zijn. Mensen en daarmee beleggers zijn namelijk kuddedieren en de computerprogramma's worden ook steeds op de kudde gericht. Daar de spotgoedkope aandelen buiten de scope van de kudde liggen worden ze gewoon genegeerd. Pareltjes zijn daarom nog altijd te vinden, zelfs nu nog!
Waarom u aandelen met enorme overwaardering als een opgeblazen ballon kopen terwijl er nog altijd aandelen zijn waarbij de koers rond de intrinsieke waarde van de bedrijven te vinden is?
Aandelen van bedrijven die zeer winstgevend zijn en dat naar alle waarschijnlijkheid ook blijven.
Daarbij heb ik de volgende overweging voor mezelf gedaan. Waarom zou ik me rot zoeken naar die aandelen die Wallstreet ook niet weet te vinden, als Jack Hoogland dat monnikenwerk voor een gering bedrag van me wil overnemen? Voor echt een belachelijk laag bedrag doet hij dat ook voor u! 2007 wordt eindelijk weer eens een jaar dat ik meer dan 100% rendement op mijn eigen beleggingen ga maken. Hoe slecht de beurs ook gaat worden, energie en bijna gratis aandelen gaan het naar mijn idee dit jaar maken!
Kijkt u op www.topaandelen.com voor wat Jack voor u kan doen en op www.globalenergynewsletter.nl voor de energiesector.


Tom Lassing




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?