vrijdag, december 22, 2006

 

De verwachting voor 2007

De meeste bank analisten zien een stijging van de indices van omgeveer 10%. Dat is een veilige verwachting, want het langjarige gemiddelde komt over de laatste dertig jaar wel ongeveer rond die 10% uit. Wie wil opvallen zit er wat boven of onder.
De waarde van die voorspellingen?
...
Eerder deze week had ik een bijeenkomst in Eemnes. Daar werd mij na de bijeenkomst gevraagd welke verwachting ik had. Wel, ik zal deze nu ook hier ventileren, maar bedenk u, gaandeweg de tijd zal ik mijn verwachtingen ongetwijfeld gaan bijstellen. Het is immers koffiedik kijken.
Mijn verwachting is dat we pieken rond eind maart.
Wauw... wat een voorspelling, dat zien we ieder jaar, dus wie mij wil beschuldigen van niet erg origineel zijn, die heeft nu alle kansen.
Het punt is, ik verwacht dat nu eenmaal ook in 2007 weer. Na de piek verwacht ik op dit moment een flinke dip. Ik weet niet of de AEX de 350 weer gaat raken en ik zeg u, ik koop op mijn verwachtingen op dit moment nog geen enkele positie. Wel sluit ik zo'n stevige dip niet uit in 2007.
Er zijn twee manieren om er achter te komen hoe zeer ik gelijk heb of denk te hebben. Eén is wachten en kijken. Het andere is u af te vragen waar mijn geld nu is. Ik schreef net al, ik heb er nog geen posities op ingenomen. Dit mag u genoeg zeggen of hoe zwaar ik nu aan mijn verwachting til. U zou dat niet anders moeten doen.


Tom Lassing

www.beursbox.nl

www.beursblogger.nl




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?