dinsdag, augustus 15, 2006

 

Dell en Sony in problemen

4,1 miljoen laptop batterijen, geleverd in Dell laptops en gemaakt door Sony, blijken gevaarlijk heet te worden. Zo heet dat ze zelfs in brand kunnen vliegen.
Dell roept nu alle kopers van de loptops op hun batterij terug te sturen zodat deze vervangen kan worden.
Dit is de grootste vervangingsactie in de elektronica sector ooit.
De kosten zullen gedragen gaan worden door zowel Sony als Dell, maar niet bekend is hoeveel dit de bedrijven gaat kosten en of er vervolgens door hen ook nog claims bij verzekeraars kunnen worden ingediend.
Overigens had ik een jaar geleden bij mijn Fujitsu Siemens laptop hetzelfde probleem. Frappant feit is dat de toen opgestuurde nieuwe batterij snel zo dood als een pier was en mijn oude batterij, die ik toen nog niet eens teruggestuurd had, nu nog altijd mijn laptop van stroom voorziet.
In mijn geval was de batterij gemaakt door Panasonic. Het is dus pertinent geen probleem dat exclusief bij Sony ligt.


Tom Lassing

www.beursbox.nl

www.beursblogger.nl




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?