dinsdag, maart 14, 2006

 

Richting van de beurs

Op basis van mijn mail van gisteren kreeg ik al wat mail dat ik het maar slecht getimed had. Op zich is het wel grappig, want ik vind juist dat ik perfect bezig ben...
Immers ga ik de aankomende week posities sluiten en wat is er nu beter dan in een opgaande beurs je winsten nemen? Ik leg de orders hoger in en soms gaan ze nog ook. daarbij verkoop ik niet alles, maar uiteindelijk wil ik de helft van mijn portefeuille naar cash (euro's) brengen.
Of de beurs dan volgende week ook nog omhoog gaat of niet, het zal me eerlijk gezegd de rozen interesseren. Feit is dat ik mijn winsten neem en de helft van mijn vermogen vrij hou om op een in mijn ogen geschikt moment weer in te zetten. dat kan in Nederland zijn, maar kan ook in Japan, China, Amerika of Canada zijn. Ik hoop daarbij dat ik een eventuele correctie dan vanaf de zijlijn mag aanschouwen. Dat zou fantastisch zijn. Afgelopen vrijdag ging een aandeel dat ik erg graag wil hebben al met 13% onderuit. Ben ik even blij dat ik het geduld kan opbrengen om te wachten.
Ik treur daarom niet om een par procent die ik na verkoop zou missen. Ik zou eerder treuren als ik in een markt wil stappen en op dat moment geen geld vrij zou hebben. Dat is pas echt een verlies. Nu is het slechts met een tevreden gevoel de winst nemen en het rustiger aan gaan doen.


Tom Lassing

www.beursbox.nl

www.beursblogger.nl




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?