maandag, maart 13, 2006

 

Nieuw bedrijfsmodel KPN

Ik kreeg vorige week ineens wat leek op spammails van KPN. De eerste heb ik daarom weggegooid, maar toen ik weer zo'n aparte mail van KPN kreeg ben ik toch eens gaan kijken waarom een bedrijf als KPN nu ineens dat soort mailtjes stuurt.
Wat blijkt is dat de KPN site een shop aan het worden is, waar je als ondernemer nu ook bijvoorbeeld een boekhoudpakket kunt gaan aanschaffen. Kortom, KPN gaat nu een veel breder pakket aanbieden en komt in feite meer richting 'mijn' markt. Immers heeft KPN niet zelf een boekhoudservice, maar ze is affiliate/partner van Exact geworden.
Jammer is dat een bedrijf als KPN niet in staat blijkt een echt mooie Internet stratiegie te ontwikkelen. De overgang van de E-mail tot de site is ronduit knullig. Je moet op de site aangekomen een zoekopdracht ingeven om de aanbieding terug te kunnen vinden. Het geeft goed aan dat de marketingafdeling van KPN nog niet veel begrepen heeft van Internet Marketing. Wat ik echter wel goed vindt is het feit dat KPN deze stap neemt. Immers zo kan ze zonder veel risico een heel nieuwe markt aanboren. Ik hoop alleen dat ze goede marketingmensen gaan vinden. Dat zal moeilijk zijn, want wie weet hoe het werkt gaat natuurlijk niet voor een schijntje bij KPN werken.
Wilt U meer weten over Online ondernemen, kijkt u dan op www.marketingcursus.com of www.globalgeniusweb.com


Tom Lassing




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?