donderdag, februari 02, 2006

 

Goudkoorts

Nu de goudmijnen over het algemeen al erg hoog gewaardeerd worden, gaan beleggers op zoek naar andere mogelijkheden. Eén van die mogelijkheden is zoeken naar juniors. De aandelenkoers van het bedrijf waarnaar ik mijn zoontje vernoemd heb is de afgelopen twee dagen weer in beweging gekomen. Het aandeel ging van C$0,17 naar C$0,265 met gisteren intraday een top op 0,32 op het bericht dat ze weer zijn gaan boren naar goud.
Ze weten nog niets, maar puur het bericht van de boring maakte dat ik enkele tienduizenden keren 9 cent meer waard ben geworden. Wetende dat de grote namen nu al duur zijn geworden is zo'n klein berijf als Romarco ineens speculatief interessant geworden. Het kan hard gaan. Tien jaar geleden sprong het aandeel in korte tijd van ook bijna niets naar C$8,00. Ik verkocht toen een flink deel van mijn bezit en kocht er de auto van die ik nu nog rij. Het zou me dus niet slecht uitkomen als we de aankomende zomer weer zo'n grap gaan meemaken.

Tom Lassing

www.beursbox.nl

www.beursblogger.nl




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?