maandag, januari 23, 2006

 

Ik heb mijn vastgoedaandelen verkocht

De reden die ik daarvoor heb is de volgende. Vastgoedfondsen kennen lange tijden van onderwaardering. Beleggers willen er niet aan, hoe mooi de onderliggende vastgoedbezittingen ook zijn. Dividend boeit op dat moment ook niemand en in feite is via vastgoedfondsen vastgoed met een enorme korting te koop.
Dat zijn de momenten dat niemand vastgoed wil, want die lage waardering is puur een feit vanwege vraag en aanbod.
Er zijn echter ook momenten dat vastgoedfondsen een overwaardering kennen. Beleggers kijken vooral naar dividendrendement en waarderen de fondsen extra hoog omdat ze een bovengemiddeld dividendrendement kunnen uitkeren. We leren allemaal dat dividend veilig is, dus de vraag naar de aandelen is groot. De relatie met de onderliggende waarde van het vastgoed wordt uit het oog verloren en de overwaardering is een feit en kan jaren aanhouden.
In mijn ogen heeft die overwaardering die nu een feit is lang genoeg aangehouden en ik cash dus in.
Het rendement op de positie was prima, want niet alleen kreeg ik de afgelopen jaren een prachtig dividend rendement, ook wonnen mijn aandelen veel waarde doordat andere beleggers steeds meer over hadden voor dat leuke dividendrendement. Nu ga ik gewoon wachten tot de onderwaardering weer een feit is. Dat kan nog jaren duren. Prima, dan wacht ik nog jaren.

Tom Lassing

www.beursbox.nl

www.beursblogger.nl




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?