dinsdag, mei 16, 2006

 

Paniek op de beurs

Heerlijk! Gisteren zag ik sinds lange tijd weer paniek op de beurs. Beleggers worden uit hun comfortabele positie getrokken en moeten besluiten, winst of verlies nemen, of stil zitten en slikken. De dollar staat nu op 1,28 ten opzichte van de Euro, Goud ging gisteren fors omlaag en belangrijker nog, speculatieve aandelen verloren gisteren fors terrein.
Dit zijn de momenten waar mannen van muizen gescheidden worden.
Wie durft er nu in te stappen, waar anderen wit wegtrekken? Niet blind instappen, maar heel bewust een stukje risico nemen en posities kopen. Uiteraard met een stoploss eronder, immers kan de daling verder doorzetten.
Ik ben momenteel koper. Zoals u weet verkocht ik de laatste twee maanden veel van mijn dollarposities en sloot ik heel wat posities met winst af. Dat leek toen te vroeg, maar de koersklappen die ik de laatste dagen in enkele aandelen zag, brachten de aandelen in drie beursdagen veel lager dan mijn uitstapmoment van enkele weken geleden.

Tom Lassing

www.beursbox.nl

www.beursblogger.nl




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?