vrijdag, oktober 21, 2005

 

Negatieve hype rond vogelgriep


In de media worden we helemaal gehersenspoeld rondom de dodelijke variant van het vogelgriep virus. Het is nu net alsof we nog slechts weken af zitten van een massale sterfte van het menselijk ras.
Feit is echter dat het virus zeker dodelijk is voor vogels. In theorie is het ook dodelijk voor mensen, maar die theorie werd alleen nog werkelijkheid in Aziƫ, waar mensen de hele dag hutje mutje op elkaar met zieke vogels verblijven.
In heel veel andere culturen is de band met vrij in de natuur rondlopende vogels veel minder hecht.
Allerhande rampscenario's worden nu in krant en op TV voorgespiegeld. Leuke programmavulling, maar al die scenario's zijn tot nu toe fictie. Het lijkt haast wel of tegenwoordig alles gehyped moet worden. Is dat het nieuwe fenomeen, dat we na Big Brother nu een soort scare tactics op heel de bevolking gaan toepassen?
Beleggers wortden ondertussen door menig bedrijf warm gehouden. Akzo heeft het over vijf jaar en in Amerika gaan nu al maitljes rond van kansrijke pennystocks die hoopvol zijn dat ze snel wereldwijd een perfect middel kunnen introduceren. Ook dat is veel lucht en vooral bedoelt om de koers te hypen.
Als ik dat soort berichten moet geloven, dan zal binnenkort vrijwel ieder beursgenoteerd bedrijf haar eigen anti vogelgriep virus hebben. Ahold waarschijnlijk zelfs ook in eigen huismerk en Laurus met 10% korting.
Ik kan alleen maar zeggen, vergeet ook niet te leven.


Tom Lassing

www.beursbox.nl

www.beursblogger.nl




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?