dinsdag, juli 19, 2011

 

De goudkoers op recordhoogte

We hebben de top nog niet gezien in deze beweging, maar ik waarschuw toch alvast wel. Als namelijk op of voor 2 augustus een oplossing in Amerika bekendgemaakt wordt, dan kan er wel eens een forse en felle daling van de goudkoers gaan plaatsvinden. De huidige stijging van de goudprijs is immers puur het gevolg van angst.
Als die angst wegvalt, dan valt de basis van de huidige koerskracht ook even weg. Iedereen rent dan op dat moment naar de uitgang van wat in feite een niet zo heel grote markt is.
Overigens is het wel leuk om te zien hoe de wijsheid van de markt weer volkomen fout zat. Goud daalt namelijk normaal gesproken in de zomer. 'Iedereen' was het daarom eens, in de zomer zouden we een dip zien. Vervolgens stijgt de goudkoers juist nu tot een nieuwe recordhoogte om daarmee iedereen (mijzelf niet uitgezonderd) op het verkeerde been te zetten.

Ik heb zelf, vanwege die verwachte daling, mijn goud al een paar weken geleden verkocht. Dit omdat ik 19 augustus mijn huis te betalen heb. De verkoper wil euro's en geen goud. Domme zet, maar dat moet hij natuurlijk zelf weten. Als we op een goudkoers van toen 1050 euro 652 ounces goud overeen waren gekomen, dan had hij nu alsnog zijn vraagprijs gekregen... Nu mag ik afrekenen in euro's het ik in ieder geval voordeel bij de prijsstijging van zilver. Daar moet ik immers nog wat van verkopen.

Tom Lassing
www.beursbox.nl
www.beursblogger.nl

Labels: , , , , ,




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?