dinsdag, oktober 07, 2008

 

Dollar versus euro

Ik schreef het al vaker, de dollar is niets meer waard, maar de Euro is het kleine broertje van de dollar en is in feite net zo weinig waard.
De wereld heeft dit de afgelopen weken eindelijk ook door gekregen en daarom zien we nu dat de dollar ten opzichte van de euro weer flink aantrekt. Wat is een eerlijke verhouding tussen dollar en euro? Misschien is dat stomtoevallig wel 1 op 1.
Normaal gesproken zou de 700 miljard van Bush tot een enorme zwakte van de dollar moeten leiden, maar de perikelen rondom Fortis en Hypo, in de STERKSTE Euro landen, laat zien hoe verrot de Euro in feite zelf is.
Als klein broertje van de dollar zijn we nu in Europa verhoudingsgewijs net zoveel geld aan het bij verzinnen.
Ik had zelf nog geen dollar bescherming op mijn posities in Amerika ingezet en op dit moment lijkt het ook waanzin dat te doen. De Euro valt immers net zo hard en misschien nog wel sneller door de mand.
Ik ben al maanden goud en zilver aan het kopen. Daar ga ik rustig mee door. Ik weet dat ze beide in dollars worden afgerekend, maar als de zaak uiteindelijk echt ploft, dan zal de echte waarde iedereen duidelijk worden. Die echte waarde is dat het metalen zijn die mensen nu eenmaal heel graag hebben. Terecht of onterecht, goud en zilver zijn relatief zeldzaam en blijven gewild. Degenen die dat ontkennen, hebben waarschijnlijk nooit goud of zilver gehad. Het feit dat ze nu relatief zwak presteren is in mijn ogen een 'spel' door de centrale banken. Immers, als goud en zilver nu hun echte waarde zouden noteren, dan waren munten van Europa en Amerika al volledig weggevaagd.
De centrale banken doen er nu dus alles aan om goud en zilver onder de duim te houden. Dat lukt ze, totdat het spel uit is. Wie dan dollars of euro's heeft, is het haasje.

www.beursbox.nl

Labels: , , ,




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?