vrijdag, juli 14, 2006

 

Emissie aanbieding

Een aantal lezers kreeg van een Duitse onderneming de vriendelijke bevestiging van hun vermeende interesse voor de emissie van een Pink Sheet pennystock mijnaandeel uit Amerika.
Ik ga hier niet beweren dat hier sprake van fraude is, maar het bevreemd me ten zeerste dat die emissie op de site van de ondermening zelf en op de site van de Duitse onderneming nergens genoemd staat. Kortom, deze aanbieding ruikt verdacht, ondanks dat de in de mail genoemde aanbieder wel een in Duitsland officieel geregistreerde partij is. Of het een Phishing mail is heb ik niet kunnen beoordelen. Ik kreeg slechts een kopie van de tekst van de mail.
Als u ongevraagd zo'n aanbieding ontvangen heeft en u twijfelt over de oprechtheid van zo'n mail, raad ik u aan om de mail door te sturen naar de AFM. U kunt uiteraard ook kijken op de site van de AFM of er iets bekend is. Nadeel is echter dat de AFM vaak maanden doet over een onderzoek. Mocht een aanbieding dus niet legaal gedaan zijn, dan is de vogel allang gevlogen als de AFM eindelijk met de resultaten van haar onderzoek komt.


Tom Lassing

www.beursbox.nl

www.beursblogger.nl




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?