donderdag, maart 06, 2008

 

Mesa Uranium

Wat of ik van dit pennystock aandeel vind...


Wel, het is een pennystock en het is van een bedrijf met een leuk verhaal maar geen omzet en al helemaal geen winst. Ze hebben nog een half miljoen dollar werkbaar kapitaal en afgelopen jaar maakten ze een verlies van ruim een 0,8 miljoen dollar.
Wat er dus staat te gebeuren is dat er weer aandelen uitgegeven moeten worden. De koers is ondertussen terug naar $0,15 per aandeel. Er moeten dus heel veel aandelen uitgegeven worden, willen ze genoeg kapitaal in handen krijgen.
Het beeld is daarmee duidelijk. Pas als ze daadwerkelijk een mooie vondst doen, zijn ze uit de problemen, behalve als er geen koper is, dan moeten ze ook weer nieuwe aandelen uitgeven. Ook als ze zelf een eventueel gevonden mijn gaan exploiteren, moeten ze aandelen uitgeven. De expertise en de benodigde apparatuur komt niet aanwaaien.
Ik zie hier dus niet zo veel in, want wat er ook gebeuren gaat, de eventuele toekomstige winst zal met nog veel meer aandeelhouders gedeeld moeten worden. De kans op een klapper neemt zo wel enorm snel af. Hun verhaal is prachtig, maar is dat niet het geval bij al die 'leugenaars boven het gat in de grond' dat ze een mijn noemen? Ik denk dat veel particuliere beleggers veel beter af zouden zijn als ze alleen gaan voor winstgevende aandelen van toonaangevende bedrijven. Dat is saai en geeft minder kans op een klapper, maar de kans op een total loss is dan ook heel erg klein. De meeste beleggers kunnen hun klappers omlaag niet goedmaken met de winsten. Dan ben je dus leuk, maar verliesgevend bezig. In mijn ogen is dat zonde, ik denk dat beleggers beter saai, maar winstgevend bezig kunnen zijn.

Tom Lassing

www.beursbox.nl

www.beursblogger.nl

Labels: , ,




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?