maandag, januari 09, 2006

 

Spaarders Van der Hoop zijn misleid

De Stichting Onderzoek BedrijfsInformatie (SOBI) is van mening dat de Nederlandsche Bank al veel eerder de noodmaatregel had moeten toepassen. Immers gingen al in de eerste helft van 2005 goed ge?nformeerde spaarders weg bij Van der Hoop. Die kwam daardoor extra in de problemen. Inplaats van spaarders de noodmaatregel voor te houden, kreeg Van der Hoop een bankenkrediet waarmee nieuwe spaarders aangetrokken werden. Deze laatsten zijn nu hun geld boven de 20.000 euro kwijt. Dat lijkt volgens SOBI op misleiding en daarom zouden de DNB en de directie van Van der Hoop verantwoordelijk voor de verliezen van de spaarders zijn.


- Het verhaal van SOBI klinkt leuk, maar spaarders bij Van der Hoop hoeven weinig hoop te koesteren. Zover mij bekend is de wet keurig toegepast. De spaarders hadden zich beter op de hoogte moeten stellen van de financiƫle staat van Van der Hoop. Dat moeten we allemaal doen, maar we zijn hier in Europa verwend. Hier gaan bijna nooit banken failliet. Toch zijn het gewone bedrijven die ook onderuit kunnen gaan. In het boek Conquer the Crash (Engelstalig, Robert Prechter) staat dit heel helder beschreven. Een absolute aanrader voor iedereen die hart voor zijn of haar geld heeft. U kan het boek hier bestellen: http://www.beursbox.nl/conquer.html.
Ik heb nog een dertigtal boeken liggen. Op = Op. Het is hard gegaan de laatste tijd, want ik had er meer dan 100. Ik weet nog of ik nog ooit een nieuwe partij op de kop kan tikken.


Tom Lassing

www.beursbox.nl

www.beursblogger.nl




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?